onsdag 1. juli 2009

Aspøy skole II





I dag har jeg tatt turen på sørsida av skolen. En tur innom plana viser at her er noen endringer, men ikke slik at det er vanskelig å finne fram minnene. Gode minner om flinke (og ofte strenge) lærere, friminutt med sangleiker og prat, og ellers alt som hørte barneskolen til. For meg var dette gode år. Helt sikkert er det, at ikke alle hadde det like bra.






I den tida jeg gikk på skolen her (1955 - 1962) var her omtrent 1100 elever. Hver klasse var på 25 til 30 elever, og vi hadde en lærerinne. Guttene hadde lærer :-).
Hvor havnet dere alle som gikk ut i 1962?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aspøy skole,stor og mektig fremdeles.Enda mektigere var den da den var nyere, spesielt for de som ikke var fullt så urbane som oss: Historia forteller at skolen ble "brukt i barneoppdragelsen":-hvis du ikke er grei nå så drar vi ikke til byen og ser Aspøy skolen!

Unknown sa...

Jeg gikk ut 7.klasse i 1964 og vi sa frøken, selv om vi hadde FRU Gunvor Bruseth til lærer!

Artig å lese bloggen din om Ålesund. Ble nysgjerrig på hvem du kunne være når jeg så utsikten fra Brunholmgata. Samme hus som Marit R?

Flyttet fra byen til Romsdalen for 32 år siden og lengter tilbake. Nesten hver dag...

Jeg har også skrevet mye om Ålesund på bloggen min og du er velkommen på besøk!